EXPERIENȚA UNBOXING 

EXPERIENȚA UNBOXING. TOP 3 MOTIVE PENTRU CARE CUTIA PRODUSULUI TĂU CONTEAZĂ 

Ne aducem aminte cu toții zilele de Crăciun, când așteptam cu nasul la geamul înghețat să vină Moșul, pentru ca mai apoi să căutăm surprizele sub brad. Sau cadourile pe care le primeam în copilărie, frumos împachetate, la zilele de naștere. Așa s-ar traduce și experiența unboxingului. Este stare. Este emoția și anticiparea de a nu ști ce este înăuntrul cutiei de cadou și savurarea fiecărui moment. 

Mai mult decât atât, în business, atunci când ne referim la unboxing experience, ne referim de fapt la una dintre cele mai bune arme de marketing pentru afacerile din e-commerce. 

În ultima perioada, felul în care este împachetat și prezentat un produs a devenit parte integrantă din review-urile pe care clienții le lasă pe Internet despre un brand. 

Importanța unor cutii personalizate, estetice, este justificată inclusiv psihologic: dintre toate simțurile oamenilor, stimulii vizuali au cel mai mare impact în percepția noastră despre lucruri. În plus, mesajele personalizate ne fac să ne simțim speciali iar asta ajunge să ne gâdile ego-ul. Un studiu realizat în 2013 a relatat faptul că ambalajele atractive ne stimulează zone din creier care impulsionează cumpărarea unor produse. 

În ultimii ani, unboxingul s-a transformat dintr-o plăcere temporară într-un trend în online și un instrument puternic de marketing. 

Cât de mult contează experiența de unboxing? Vă puteți da singuri răspunsul punându-vă în pielea unui client. Comandați un produs care v-ar face să vă simțiți bine, mai valoroși sau v-ar confirma puterea de a achiziționa ceva ce vă doriți. Acesta vă este livrat într-o cutie normală sau într-o cutie personalizată. Care dintre cele două situații v-ar induce acele stări? Produsul este același, doar percepția despre el poate să difere în funcție de prezentarea lui. Așadar, suntem cu toții de acord că dacă vrem să lăsăm o impresie bună și de durată clienților, packagingul este un ingredient vital. 

CUM ÎȚI AJUTĂ BRANDUL UNBOXING EXPERIENCE? 

  1. Spune povestea brandului. Fiecare brand are în spate o poveste, o misiune și niște valori. Cutia de cadou te poate ajuta să le scoți în evidență într-un mod palpabil, tangibil. Dacă brandul tău se poziționează ca fiind atent cu mediul înconjurător, responsabil social și etic, o cutie cadou din materiale reciclabile este cea mai bună opțiune. Cartobello are o gamă variată de materiale pentru cutii, pe care o regăsești aici.
  2. Fidelizează clienții. În business, atât prima cât și ultima impresie contează cel mai mult. Studiile arată că 60-80% dintre clienți nu revin la același brand chiar dacă le-a plăcut produsul. Fidelizarea lor este importantă. Prin personalizări de mesaje și cutiile potrivite,  vei face ca fiecare client să se simtă special și astfel se va lega un atașament de brand. Într-o piață atât de competitivă, ti pune mereu accent pe elementul „wow”! 
  3. Te poate face viral. Cine nu ar vrea să ajungă viral și mii de oameni să descopere produsele tale? O cutie bine organizată, din care lipsește haosul, cu produse aranjate perfect, elemente de decor, culori potrivite, mesaje personalizate cu un „call to action” sau scrise de mână, o cutie fină la atingere sunt ingredientele perfecte pentru un unboxing demn de online. Orice influencer sau client obișnuit va fi impresionat și va simți nevoia să împărtășească experiența cu prietenii din comunitate. Iar tu vei ajunge și alți potențiali clienți. 

Acestea sunt doar 3 dintre cele mai importante motive pentru care ar trebui să consideri serios prezentarea produsului într-o manieră estetică. Dacă nu știi cum, mai jos ai câteva sfaturi scurte, dar utile. 

CUM SĂ CREEZI UN UNBOXING EXPERIENCE: 

  1. Folosește cutii personalizate precum cele oferite de Cartobello
  2. Alege cu grijă materialul din care este confecționată cutia și culorile folosite 
  3. Adaugă o mostră gratuită din alte produse 
  4. Folosește cartoline sau mesaje personalizate, inscripționate direct pe cutie 
  5. Folosește cutia pentru a anunța clienții despre campanii, reduceri sau produse noi 
  6. Nu uita de #hashtag! 

În mod natural, oamenii sunt atrași de produse și ambalaje frumoase, estetice. Un pakaging simplist, generează răspunsul invers. Iar într-o piață competitivă, în care există numeroase produse bune, diferențiatorul constă în experiența pe care clientul o are cu brandul tău. Cutiile atent alese vor sublinia atributele pozitive ale brandului tău, precum atenția la detalii, valoarea și serviciile excelente. 

Chiar dacă pare că experiența de unboxing poate fi costisitoare, Mădălina Ștefan și Cartobello au găsit variantele cele mai potrivite pentru brandurile care doresc să investească în calitate, la un preț permisibil.

Lasă un răspuns