Trenduri de shopping în 2022

Trendurile de consum sunt în permanentă schimbare, de la un an la altul. Dacă până acum era ușor să diferențiem comportamentele între cele două mari generații – decrețeii și copiii lor, acum lucrurie devin mai complexe.

Dacă înainte colindam prin magazine pentru a găsi reduceri sau aflam din reclamele video despre promoții, generația Z și milenialii (dar chiar și părinții lor) deschid Instagramul și află tot ce au nevoie să știe.

 1.      Recomandările influencerilor contează mai mult decât cele ale prietenilor. Ei sunt considerați experți în nișa lor iar recomandările sunt prețioase pentru urmăritori. În 2021, aproape 60% dintre oamenii de marketing au spus că influencer marketing-ul a fost cel mai eficient trend, mai presus de SEO, marketing experiențial sau short videos. Pentru business-uri, aceasta este o veste bună. Antreprenorii se pot ajuta de influencerii nișați pentru a răspândi vestea despre produsele lor, iar ei sa sec concentreze pe business.

2.      Generația Z preferă să descopere produse în online dar să le cumpere din magazine. State of Consumer Trends Survey arată că 71% dintre adulții Z (18-24 ani) descopera produse de interes pe Social Media, 56% pe Youtube, 55% în publicitatea de pe siteurile de streaming iar 50% din search-ul pe Internet. Astfel, dacă targetați această categorie, ar trebui să vă concentrați eforturile de publicitate în social media, dar să aveți și o bună strategie de vânzare în magazinele fizice pentru că 73% din totalul respondenților (dintre care 55% din Generația Z) spun că preferă să cumpere din magazine.

3.      Milenialii și Generațiile X (35-54 ani) caută pe Internet. Cu toate că și această categorie de clienți se inspiră din Social Media într-o mare măsură, majoritatea preferă să caute în motoarele de căutare (Google, Mozzila, Safari) ceea ce îi interesează. Așa că, o strategie bună ar fi o campanie bună de SEO.

4.      Milenialii și Generația X descoperă produse cu ajutorul ad-urilor sau a conținutului sponsorizat, în timp de Generația Z descoperă produse noi prin intermediul video-urilor scurte. Tik Tok sau Instagram Reels sunt cele mai bune opțiuni dacă targetarea este a tinerilor de până în 24 ani. Dacă vreți să ajungeți la mileniali sau adulții de peste 30 ani, o soluție mai potrivită este să aveți o strategie de conținut sponsorizat în Social Media.

5.      Telefoanele mobile sunt dispozitivele cele mai populare pentru shoping. 73% dintre consumatori fac cumpărături direct de pe telefon, în timp ce doar 15% folosesc un calculator pentru comenzi online și doar 6%, o tabletă.

6.      Prețul rămâne diferențiatorul principal la momentul alegerii achiziționării unui produs. Peste 70% dintre toate categoriile de persoane chestionate spun că prețul unui produs e important. Cei mai mulți dintre cei care pun accent mare pe calitatea produsului sunt cei din Generația X (82%). Însă, 57% dintre cei din Generația Z pot cumpăra mai repede un produs daca știu că un procent din sumă merge către acte de caritate. 55% dintre mileniali se uită la numărul de recomandări ale produsului, 62% dintre cei din Generația X se uită la comunitatea din jurul produslui iar 55% dintre „boomers” pun preț pe caracteristicile și funcționalitățile unui produs.

 Pentru anul 2023, trendurile de consum par să nu se schimbe prea mult, arată statisticile din SUA:

–         Telefonul va fi în continuare principalul dispozitiv folosit pentru shopping

–         Tik Tok și alte platforme de short videos o sa devină din ce în ce mai populare în advertising

–         Industria influencerilor va continua să crească și va rămâne cea mai populară cale pentru branduri de a se conecta cu publicul țintă

–         Din ce în ce mai mulți oameni vor folosi metaverse, vor cumpăra criptomonede sau NFT-uri.

 Așadar, dacă ai un business și plănuiești să ajungi mai ușor la publicul țintă cu produsul / serviciul tău, e important să studiezi bine trendurile de consum ale clienților tăi și să construiești o stragie de marketing bazată pe modul în care iau decizii posibilii tăi cumpărători.  

Suntem Cartobello – producător de cutii personalizate, cu un portofoliu de peste 1000 de clienți și cu 2 linii de producție: cutii pliate și cutii rigide. Cu peste 600 de modele și dimensiuni în portofoliu care ne permit să onorăm mai mult de 7000 de produse customizate.

Suntem alături atât de antreprenorul care are nevoie de 50 de cutii, dar suntem pregătiți și pentru compania care are nevoie de 1000 de cutii în 24 de ore prin serviciul #CARTOBELLOPaaS

Asta înseamnă #byCartobello: un partener de #încredere pentru strategia ta de packaging.

Sursa informațiilor / adaptat dupa HubSpot Blog | Marketing, Sales, Agency, and Customer Success Content

Lasă un răspuns